Vzdelávanie a výchova

Poznatky z Planéty vedomostí chcú používať v angličtine

Poznatky z Planéty vedomostí chcú používať v angličtine
Digitálne vyučovanie umožní domácu úlohu na internete zadať, vyriešiť aj skontrolovať. Výskumný tím z Bratislavy vyhotovil záznam a skúmal názory žiakov na digitálne vyučovanie.

Učiteľ Andrej Fujas zo Základnej školy na Hradnej ulici prezentoval v rámci projektu Planéta vedomostí vzorovú hodinu digitálneho vyučovania fyziky. Výskumný tím z Bratislavy vyhotovil záznam a skúmal názory žiakov na digitálne vyučovanie.
  
Virtuálne pokusy „Portál Planéta vedomostí vznikol približne pred dvomi rokmi na základe skúseností pedagógov zo západnej Európy. Digitálne spracované učivo vtedy používalo asi desať štátov,“ hovorí A. Fujas. „Digitálna animácia umožňuje napríklad urobiť virtuálny chemický pokus - nielen pasívne sledovať, ale prispôsobiť nastavenie a meniť vstupné hodnoty. Cvičenia sa dopĺňajú do vyučovania viacerých predmetov prvého aj druhého stupňa.“
  
Andrej Fujas získal vo februári ako jeden z prvých v kraji certifikát školiteľa Planéty vedomostí. Štrnásť svojich kolegov z prvého aj druhého stupňa na Hradnej zapojil do testovania vypracovaných vzorových hodín, cvičení a metodických listov, ktoré portál zatiaľ ponúka.

Využijú ju aj prváci
„K spolupráci bolo vyzvaných okolo päťsto škôl na Slovensku. Ak sa digitálne učebnice osvedčia, ministerstvo školstva by ho mohlo bezplatne sprístupniť plošne všetkým školám. Keďže Hradná vyučuje anglický jazyk aj bilingválne, rokujeme o možnosti sprístupniť pre nás Planétu vedomostí aj v anglickom jazyku. Chceli by sme sa stať vzorovou školou pre ostatných pedagógov,“ zdôrazňuje.

Andrej Fujas už má ocenenia z celoslovenskej súťaže Moderný učiteľ aj projektu na využitie interaktívnej tabule pri vyučovaní predmetov v základných školách. S interaktívnu tabuľou môžu pracovať už aj prváci. „Nechali sme si aj pôvodnú, prváci ešte potrebujú cvičiť zručnosť aj v klasickom písaní. Deťom stačí otočiť stoličky a môžeme pracovať s interaktívnou,“ hovorí triedna učiteľka trinástich bilingválnych prvákov Zuzana Ďurinová. „Dá sa využiť na vyvodenie písmen, prezentácie prírodovedy aj vyučovanie angličtiny,“  dodáva.

Úlohy na internete
Digitálne vyučovanie by malo umožniť dokonca zadávať žiakom úlohy prostredníctvom internetu. Doma by sa svojím kódom prihlásili, po vyriešení by učiteľ mohol online vyhodnotiť čas žiaka, postup, použité pomôcky aj finálovú úspešnosť. (Dokonca vraj aj to, či prácu prerušil, aby si niekde zaobstaral ťahák).

Zdroj: SITA (Naše novosti)

BIOLÓGIA - metodická príručka učiteľovi ukáže, ako používať digitálne obsahy v praxi a dať tak vyučovaniu biológie úplne iný rozmer.