Vzdelávanie a výchova
Štvrtáci vo výskume čitateľskej gramotnosti zaostali za priemerom

Do testovania sa zapojilo 5451 žiakov z 220 základných škôl.
Štvrtáci v rámci medzinárodného výskumu čitateľskej gramotnosti PIRLS 2016 dosiahli porovnateľný výsledok s priemerom krajín EÚ, ale zároveň nižší ako je priemer krajín OECD. Do testovania sa zapojilo 5451 žiakov z 220 základných škôl. TASR o tom informoval komunikačný odbor Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR.
Porovnateľný výkon ako žiaci SR dosiahli aj deti z Rakúska, Nemecka, Izraela a Portugalska. Na štúdii PIRLS 2016 sa zúčastnilo 24 krajín EÚ a 28 krajín OECD.
"Trend úrovne čitateľskej gramotnosti slovenských žiakov je pozitívny – rastúci v porovnaní s prvým cyklom v roku 2001. V priebehu 15 rokov (2001 – 2016) sme sa na škále PIRLS posunuli o 17 bodov, čo je štatisticky významný nárast. Najvýraznejší nárast (13 bodov) nastal medzi testovaním v roku 2001 a 2006," uviedol rezort školstva. V roku 2016 dosiahli slovenskí žiaci zhodný počet bodov ako v roku 2011 (535 bodov).
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.