Vzdelávanie pedagógov vs. plán práce

Dobrý deň,
chcela by som Vás poprosiť o radu ohľadne profesijného rozvoja pedagógov ak ide o inovačné, špecializačné, rozširujúce a atestačné vzdelávanie.

Zaujíma ma či je legislatívne ošetrené, že vzdelávanie za príplatky má v kompetencii iba riaditeľ školy, ktorý rozhoduje o tom, kto sa vzdelávať môže, kto nie.
Profesijný rozvoj má byť uvedený v pláne práce školy (tak nás informuje každý rok riaditeľ školy), vždy nám len na septembrovej pedagogickej porade oznámi, že vedenie vypracovalo plán školy. Pedagógovia nemajú právo sa k nemu vyjadrovať alebo ho pripomienkovať?
Pokiaľ sa ozveme pred prázdninami, odpoveď je, že to budeme riešiť na jeseň. Keď sa dotazujeme na jeseň, že si chceme robiť inovačné vzdelávanie, atestácie a pod.. je nám povedané, že už je urobený plán práce a nie sme tam. Počas roka je bezpredmetné pýtať sa či sa môžeme vzdelávať. Uvediem, že ide o inovačné programy, ktoré si robíme v mimopracovnom čase, hradíme si všetky náklady, na skúšky si nečerpáme voľno....
Naozaj o tom, kto si urobí vzdelávanie rozhoduje iba riaditeľ? Má pedagóg sa nejak brániť?
5 rokov mi bola zamietnutá možnosť urobiť si atestáciu lebo ....plán práce. Plán práce nemáme zverejnený na stránke, nie je k nahliadnutiu k zborovni, má naňho zamestnanec nárok??
Je v poriadku to, že určitý zamestnanci ci robia rozširujúce vzdelávanie (na VŠ) na ktoré dostanú všetko možné študijné voľno a štúdium nesúvisí s ich výkonom profesie?
Poprosila by som Vás názor, či existuje cesta podporená legislatívou, ktorá hovorí o profesijnom rozvoji/pláne práce a práve učiteľov vyjadriť sa, spolurozhodovať alebo sa voči tomuto stanovisku obrátiť?

Je nás viac, čo pracujeme už dlho (vyše 10rokov) nemáme atestácie, inovačné vzdelávanie, žiadne príplatky...atď.
Vopred ďakujem
Martina Krátka  10.03.2022 14:52:44

Komentáre: 1

Komentáre sú viditeľné len prihláseným užívateľom. Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte.