Vzdelávanie a výchova
Zisťuje kvalitu inštitúcií, kde sa dá rekvalifikovať i dovzdelať

Rezort školstva chce z prieskumu získať detailný obraz o podmienkach, za akých poskytujú inštitúcie akreditované vzdelávacie programy ďalšieho vzdelávania. Na základe získaných výsledkov nastavia základné parametre kvality pre inštitúcie.
Ministerstvo školstva tiež monitoruje vzdelávacie potreby zamestnávateľov. Na tomto prieskume sa zúčastní 4 200 zamestnávateľov na základe metódy náhodného výberu. Jeho cieľom je zmonitorovať, v čom sa majú zamestnanci dovzdelávať, aby boli kvalifikovaní aj v ďalších rokoch. Následne vypracujú prognózu, na aké pracovné činnosti alebo profesie sa bude musieť ďalšie vzdelávanie zamerať a ako majú prepracovať vzdelávacie programy. "Teda, aby sa vzdelávacie programy ďalšieho vzdelávania nevytvárali a neposkytovali od buka do buka, ale aby sa vytvárali a poskytovali v súlade s požiadavkami trhu práce a zamestnávateľov. Máme záujem o to, aby ľudia neboli odkázaní na rekvalifikácie po rekvalifikáciách, ale na také vzdelávanie, ktoré im prinesie pridanú hodnotu v tom, že ho dokážu využiť pre získanie práce či udržanie zamestnania," vysvetľuje hovorca Kaliňák.
Prieskumy ministerstvo školstva robí cez svoju organizáciu - Národný ústav celoživotného vzdelávania. Obidva prieskumy realizuje spoločnosť TNS Slovakia, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní, informuje Kaliňák. Táto aktivita je súčasťou národného projektu Ďalšie vzdelávanie a poradenstvo pre dospelých ako nástroj lepšej uplatniteľnosti na trhu práce. Prieskum potrvá do konca leta, potom ho vyhodnotia.
Ďalšie vzdelávanie tvorí súčasť celoživotného vzdelávania. Umožňuje každému doplniť, rozšíriť a prehĺbiť si získané vzdelanie či rekvalifikovať sa. Prebieha v inštitúciách ďalšieho vzdelávania, v školách, školských a mimoškolských zariadeniach.
Zdroj: SITA
Štítky: ministerstvo školstva