Členské krajiny čelia rovnakým problémom vo vzdelávaní detí migrantov
Členské štáty Európskej únie čelia rovnakým problémom pri prispôsobovaní svojich školských systémov zmenám súvisiacim s imigráciou. Vyplýva to z 24. septembra zverejnených výsledkov verejných konzultácií Európskej komisie o vzťahu medzi migráciou a vzdelávaním.
Medzi najzávažnejšie problémy patrí znevýhodňovanie v oblasti vzdelávania spôsobené sociálno-ekonomickou situáciou, segregácia žiakov v školách, nepostačujúce schopnosti učiteľov týkajúce sa odlišností medzi kultúrami, či skutočnosť, že školy sa často nedokážu prispôsobiť potrebám detí migrantov. K tomu všetkému sa pripája nedostatok finančných prostriedkov na odstránenie týchto ťažkostí.
"Deti z migrantských rodín predstavujú osobitnú výzvu pre úrady v sektore vzdelávania, je však zaujímavé, že všetky krajiny EÚ čelia podobným problémom v tejto otázke," konštatoval komisár pre vzdelávanie a kultúru Ján Figeľ.
Podľa neho je preto potrebná spolupráca medzi členskými štátmi, ak sa má dosiahnuť zmysluplná reforma školských systémov, ktorá by zaistila deťom migrantov sociálnu integráciu a vzdelávanie.
Podiel detí z migrantských rodín sa v EÚ zvyšuje, pričom mnohé z nich sú znevýhodňované v oblasti vzdelávania. Toto spolu so segregačnými tendenciami súvisiacimi so sociálno-ekonomickými podmienkami predstavuje vážny problém. EK však pripomína, že jazyková a kultúrna rozmanitosť môže byť pre školstvo prínosom.
Na túto problematiku bude zameraná konferencia, ktorú chce EK zorganizovať v Bruseli 20. októbra.
Zdroj: TASR
Komentáre