Základnú prácu s počítačom stále neovláda 15 percent pedagógov

08.02.2010
Prevádzka školy

Pedagógovia môžu získať kompetencie v oblasti informačných a komunikačných technológií prostredníctvom národných projektov. Ako vyplýva zo zberu informácií Ministerstva školstva SR, v roku 2008 pôsobilo na našich školách 15 percent učiteľov, ktorí si stále neosvojili základné znalosti v oblasti informačných a komunikačných technológií.

Takmer polovica učiteľov (42 percent) disponuje základnými znalosťami IKT, 31 percent je na mierne pokročilej úrovni a iba 12 percent učiteľov sa zaradilo medzi pokročilých.

V nadväznosti na tieto zistenia, ale aj na budúce technologické trendy zverejnilo ministerstvo školstva za posledné dva roky 8 priamych zadaní na národné projekty v rámci operačného programu Vzdelávanie. Zamerané sú na zvyšovanie kompetencií učiteľov v oblasti informačných technológií a zahŕňajú tiež IKT vybavenie pre školy.

Vďaka národným projektom financovaným z eurofondov sa uskutočňuje vzdelávanie učiteľov ZŠ a SŠ v predmete informatika. Okrem toho sa pre tieto školy pripravuje digitálny vzdelávací obsah štátnych vzdelávacích programov a jeho zavedenie do vyučovacieho procesu.

Ako TASR informoval odbor masmediálnej politiky MŠ SR, prostredníctvom dvoch národných projektov zameraných na modernizáciu vzdelávacieho procesu pomocou nových technológií, si môžu učitelia nadobudnuté poznatky overovať priebežne v praxi.  

Pri získavaní údajov o IKT kompetenciách učiteľov sa za základnú úroveň považuje ovládanie počítača pre osobnú potrebu, jeho využitie na prípravu na vyučovanie či spracovanie školskej agendy. Mierne pokročilým je pedagóg, ak používa počítač ako pomôcku na vyučovaní, napríklad na prezentáciu učiva alebo testovanie žiakov. K pokročilým patria učitelia informatiky alebo pedagógovia, ktorí využívajú počítač spolu so žiakmi na riešenie náročných úloh.

Zdroj: TASR

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte