Reformy školstva
M. Lubyová: Branná výchova by sa mala skvalitniť

Samostatný predmet z nej ale nebude, hoci sa takéto úvahy vlani objavovali.
Branná výchova by sa mala skvalitniť. Samostatný predmet z nej ale nebude, hoci sa takéto úvahy vlani objavovali. Potvrdila to ministerka školstva Martina Lubyová (nominantka SNS). Hovorila o tom aj v súvislosti s pôsobením polovojenskej organizácie Slovenskí branci v školách. Jej rezort je pripravený sprísniť opatrenia, aby takéto organizácie do škôl nechodili. Usmernenia už vydal.
"Máme rozpracovaný koncept skvalitnenia brannej výchovy," uviedla ministerka s tým, že nový predmet však nie je dobrou cestou. "Aj bez nového predmetu dokážeme skvalitniť výučbu tým, že sa to integruje do iných predmetov," povedala s tým, že jej ministerstvo komunikuje o tejto veci aj s inými rezortmi.
Poukázala na existenciu branných cvičení, ktoré by sa mohli prehĺbiť, a tiež na to, že rôzne časti výchovy sa dajú vyučovať v rámci iných predmetov. Napríklad prvá pomoc na biológii. Telesná výchova podľa ministerky dáva tiež veľa možností.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Prosím prihláste sa alebo zaregistrujte pre získanie benefitov Školského portálu
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.