DYSLEXIA - 2 ročník
Čítanie a písanie
Pomôcky
Pero, ceruzka, farebné pastelky.
Motivácia
Deti si donesú obrázky, ktoré zobrazujú jednotlivé ročné obdobia. Učiteľ rozdelí deti do 4 skupín. Každá skupina bude predstavovať jedno ročné obdobie. Dostanú chvíľu na premyslenie. Potom každá skupina rozpráva o svojom ročnom období. Navrhne aj slovnú zásobu vystihujúcu dané ročné obdobie.
Cieľ
Upevňovanie slovnej zásoby a jej aktívne používanie.
Metodické pokyny na prácu s materiálom
- Súčasťou každej hodiny môže byť opakovanie slovnej zá- soby tak, že deti vymýšľajú slová, ktoré im napadajú k jed- notlivým ročným obdobiam.
- Deti so špeciftckými poruchami učenia je potrebné viacnásobne upozorňovať, aby si slová, ktoré budú dopisovať, skontrolovali podľa vzoru zo slovníka, nenú- tiť ich písať dlhé texty.
- Po vypracovaní pracovného listu slová s deťmi ešte raz nahlas zopakujeme.
Odporúčania na domáce precvičovanie
Počas prechádzok si rodičia s deťmi môžu opakovať slovnú zásobu pomeno- vávaním vecí, ktoré vidia.
Prečítaj meno obrázka a priraď ho k ročnému obdobiu, do ktorého patrí.