DYSORTOGRAFIA - slovesá - 3. a 4. ročník

DYSORTOGRAFIA - slovesá - 3. a 4. ročník

Pomôcky

Malý zošit A6 (ako „zrkadielko“,40-listový), lepidlo, nožnice, zvýrazňovače (5 — 6 ks).

Motivácia

Pri písaní potrebuješ používať veľa gramatických pravidiel. Vyrobíš si teraz pomôcku, ktorá ti bude dobrým kamarátom.

Cieľ

Vyrobiť si pomôcku na rýchlu orientáciu v gramatickom učive a pravopise. Naučiť sa samostatne ju používať.

Metodické pokyny

Hlavnou úlohou gramatického slovníčka je poskytnúť stručný prehľad gramatického učiva a rýchlu orientáciu v pravopise. Deti ho môžu používať pri práci na hodinách, diktátoch, doplňovačkách a písomných prácach, ako aj pri domácej príprave. Preto ho potrebujú dobre poznať.

  1. Dôležitá je samotná „výroba“ slovníčka, odporúčame, aby pri nej dieťa spolupracovalo s učiteľom. Môže si do neho dopisovať aj ďalšie veci podľa vlastnej potreby.
  2. Sústreďte sa aj na nácvik „narábania“ so slovníčkom — kde a čo dieťa nájde a ako to má využiť.
  3. Hlavne zo začiatku buďte pripravení dieťaťu pomôcť pri používa- ní na vyučovacích hodinách, ale aj pri samostatnej práci.
  4. Jednotlivé prehľady gramatiky vlepujte  do slovníčka postupne, podľa preberaného učiva.

Poznámka: Niektoré prehľady gramatiky obsahujú aj učivo, ktoré deti ešte nepreberali — tieto časti nechajte nevyfarbené, deti ich využijú vo vyšších ročníkoch.

Teraz sa zoznámiš s tabuľkou Slovesá. Postupne si ju vyfarbíš a urobíš s jej pomocou niekoľko cvičení.

Stiahnite si dokument