- Info
- Harmonogram
- Garanti
- Produkty
Učebnicové vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA a odborné nakladateľstvo RAABE Slovensko
Vás pozývajú
na sériu troch na seba nadväzujúcich online bezplatných školení pre učiteľov s názvom
Vlastiveda od A po Z
Sériu online školení tvoria tri na seba nadväzujúce školenia, po absolvovaní ktorých získa každý účastník certifikát o absolvovaní:
ONLINE ŠKOLENIE 1:
Rozvoj kognície (vzdelávania) žiaka vo vlastivede
Dátum školenia 1: 20. september 2023
Čas: 17:00 hod.
Prostredníctvom učenia na hodinách vlastivedy si žiaci a žiačky rozvíjajú jednotlivé druhy funkčnej gramotnosti tým, že majú možnosť slovne alebo písomne prezentovať svoje vedomosti z poznávania vlastnej obce, návštevy okolitých obcí či vybraných oblastí na Slovensku. Získavajú mnoho informácií verbálne, alebo analýzou obrázka, či ilustrácie, ich popisu, prípadne cez námety na skupinovú prácu, vychádzku a aktivity v teréne mimo triedy, alebo praktickou činnosťou, ktorú je možné vykonávať v rámci medzipredmetových vzťahov.
Prostredníctvom webinára vám predstavíme metodiku a typy úloh na predmete vlastiveda, ktorými je u žiakov možné dosiahnuť kognitívny rozvoj v 3. a 4. ročníku ZŠ.
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 1
● Poukážeme na súčasné vyučovanie vlastivedy na 1. stupni a potrebu zmeny zavedením nových prístupov pre získavanie poznatkov z predmetu vlastiveda.
● Charakterizujeme predmet vlastiveda v 3. a v 4. ročníku. Poukážeme na hlavné schopnosti, ktoré by žiaci mali získať.
● Predstavíme si rôzne metódy a formy vo vlastivednom vzdelávaní zameraných na rozvoj kongitívnej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme si novú učebnicu a PZ vlastivedy pre tretiakov a štvrtákov.
● Ukážeme si rôzne typy úloh, ktoré môžu byť inšpiráciou na hodinách vlastivedy v oblasti rozvoja kognície žiakov.
● Predstavíme spôsoby používania inovatívnych, kreatívnych a praktických úloh na hodinách vlastivedy, ktoré budú zamerané na rozvoj bádania, kritického myslenia, prácu s textom, čítania s porozumením, orientáciu v teréne...
ONLINE ŠKOLENIE 2:
Rozvoj emocionalizácie (prežívania) žiaka vo vlastivede
Dátum školenia 2: 26. september 2023
Čas: 17:00 hod.
Práve čas a priestor sú chápané ako základné kategórie každodenného života, v ktorom ľudia žijú, stretávajú sa, komunikujú spolu a pretvárajú svoje prostredie. V 3. ročníku sa vlastiveda dominantne zameriava na poznávanie bližšieho aj širšieho okolia vlastnej obce, ktorá je obyčajne aj bydliskom žiakov, prípadne obce, v ktorej žiaci navštevujú školu. Aj v tomto prípade je však dôležité žiakov viesť k vnímaniu vlastnej obce, k možnostiam ako dokáže jednotlivo prispieť k jej zveľaďovaniu či napredovaniu. A to môže v širšom kontexte tvoriť základ k vnímaniu potrieb pre celú krajinu.
Prostredníctvom webinára vám predstavíme metodiku a typy úloh, na predmete vlastiveda, ktorými je u žiakov možné dosiahnuť psychomotorický rozvoj v 3. a 4. ročníku ZŠ.
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 2
● Poukážeme na súčasné vyučovanie vlastivedy na 1. stupni a potrebu zmeny zavedením nových prístupov pre rozvoj emocionalizácie žiakov.
● Charakterizujeme predmet vlastiveda v 3. a v 4. ročníku. Poukážeme na hlavné schopnosti, ktoré by žiaci mali získať.
● Predstavíme si rôzne metódy a formy vo vlastivednom vzdelávaní zameraných na rozvoj afektívnej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme si novú učebnicu a PZ vlastivedy pre tretiakov a štvrtákov.
● Ukážeme si rôzne typy úloh, ktoré môžu byť inšpiráciou na hodinách vlastivedy v oblasti emocionalizácie a konatívnej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme spôsoby používania inovatívnych, kreatívnych a praktických úloh na hodinách vlastivedy, ktoré budú zamerané na rozvoj bádania, kritického myslenia, prácu s textom, čítania s porozumením, orientáciu v teréne...
ONLINE ŠKOLENIE 3:
Rozvoj psychomotoriky (manuálnych zručností) žiaka vo vlastivede
Dátum školenia 3: 4. október 2023
Čas: 17:00 hod.
Práve čas a priestor sú chápané ako základné kategórie každodenného života, v ktorom ľudia žijú, stretávajú sa, komunikujú spolu a pretvárajú svoje prostredie. V 3. ročníku sa vlastiveda dominantne zameriava na poznávanie bližšieho aj širšieho okolia vlastnej obce, ktorá je obyčajne aj bydliskom žiakov, prípadne obce, v ktorej žiaci navštevujú školu. Aj v tomto prípade je však dôležité žiakov viesť k vnímaniu vlastnej obce, k možnostiam ako dokáže jednotlivo prispieť k jej zveľaďovaniu či napredovaniu. A to môže v širšom kontexte tvoriť základ k vnímaniu potrieb pre celú krajinu.
Prostredníctvom webinára vám predstavíme metodiku a typy úloh, na predmete vlastiveda, ktorými je u žiakov možné dosiahnuť psychomotorický rozvoj v 3. a 4. ročníku ZŠ.
OBSAH ONLINE ŠKOLENIA 3
Poukážeme na súčasné vyučovanie vlastivedy na 1. stupni a potrebu zmeny zavedením nových prístupov pre rozvoj manuálnych zručností žiakov.
● Charakterizujeme predmet vlastiveda v 3. a v 4. ročníku. Poukážeme na hlavné schopnosti, ktoré by žiaci mali získať.
● Predstavíme si rôzne metódy a formy vo vlastivednom vzdelávaní zameraných na rozvoj psychomotorickej stránky osobnosti žiaka.
● Predstavíme si novú učebnicu a PZ vlastivedy pre tretiakov a štvrtákov.
● Ukážeme si rôzne typy úloh, ktoré môžu byť inšpiráciou na hodinách vlastivedy v oblasti získavania manuálnych zručností žiaka.
● Predstavíme spôsoby používania inovatívnych, kreatívnych a praktických úloh na hodinách vlastivedy, ktoré budú zamerané na rozvoj bádania, kritického myslenia, prácu s textom, čítania s porozumením, orientáciu v teréne...
Prihláste sa na všetky tri časti online školenia; len po absolvovaní všetkých troch získate certifikát o absolvovaní. Prihlášky na jednotlivé online školenia nájdete TU.
CENA:
0 EUR – všetky školenia sú bezplatné!
Trvanie online školení:
3 x 70 minút
Pre koho online školenia odporúčame:
Online školenia odporúčame pre učiteľov na 1. stupni ZŠ, učiteľov vlastivedy, asistentov učiteľa, riaditeľov škôl, animátorov mimoškolských aktivít a záujmových činností.
Školenie | Názov | Termín | Čas |
školenie 1 | Rozvoj kognície (vzdelávania) žiaka vo vlastivede | 20.9.2023 | 17:00 |
školenie 2 | Rozvoj emocionalizácie (prežívania) žiaka vo vlastivede | 26.9.2023 | 17:00 |
školenie 3 | Rozvoj psychomotoriky (manuálnych zručností) žiaka vo vlastivede | 4.10.2023 | 17:00 |
PaedDr. Jana Krížová, PhD.
Ukončila štúdium učiteľstva pre 1. stupeň ZŠ rozšírené o prírodno-vlastivedno-technické vzdelávanie na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Tu pokračovala ako interná doktorandka so zameraním na predškolskú a elementárnu pedagogiku. V roku 2007 získala certifikát z odborného kurzu pedagogiky, psychológie a sociálnej práce. V súčasnosti pôsobí na Základnej škole Sama Cambela v Slovenskej Ľupči ako učiteľka pre 1. stupeň. Spolupracuje s vydavateľstvom Raabe a EXPOL PEDAGOGIKA pri tvorbe titulov pre 1. stupeň ZŠ s prírodovedným zameraním.
Učebné publikácie VLASTIVEDA pre žiakov 3. ročníka základných škôl
VLASTIVEDA PRE 3. ROČNÍK ZŠ – UČEBNICA |
VLASTIVEDA PRE 3. ROČNÍK ZŠ – PRACOVNÝ ZOŠIT |
VLASTIVEDA PRE 3. ROČNÍK ZŠ – METODICKÁ PRÍRUČKA – |
Učebné publikácie VLASTIVEDA pre základné školy sú zostavené podľa požiadaviek Štátneho vzdelávacieho programu a aktuálne spracované. Zábavným spôsobom oboznamujú žiakov s učivom vlastivedy v treťom a štvrtom ročníku základnej školy.
Žiakov sprevádzajú v učebniciach postavičky – tretiaci Ema a Leo, ktorí v krátkych komiksových príbehoch v úvode témy zažívajú rôzne situácie, ale najmä spoznávajú svoju obec a okolitú krajinu.
Pomocou pútavých komiksov si žiaci rozvíjajú komunikačné zručnosti a úlohami, ktoré nabádajú k vyhľadávaniu informácií, k práci s textom, k vyjadrovaniu vlastných názorov, k tvorivej činnosti či k práci v skupine, si efektívne osvoja učivo. Učebnice majú ambíciu žiakov v učení motivovať a vzbudiť u nich záujem o učivo prostredníctvom úloh, v ktorých mnohokrát niečo vytvára, skúma, háda a objavuje. Obsahujú množstvo úloh podporujúcich zážitkové učenie a kritické myslenie.
Na učebnice nadväzujú pracovné zošity, ktoré obsahujú úlohy na opakovanie a upevňovanie učiva, úlohy podporujúce bádanie, pozorovanie okolia, skupinovú prácu alebo kreativitu. Takisto nabádajú žiakov k zisťovaniu a zaznamenávaniu rôznych údajov, skúmaniu či výrobe rôznych predmetov.
Učitelia majú k dispozícii aj metodické príručky, ktoré uľahčujú učiteľovi prípravu na hodinu aj samotný priebeh vyučovacej hodiny, keďže každá strana metodickej príručky obsahuje náhľad zodpovedajúcej strany učebnice a pracovného zošita spolu s príslušnými aktivitami pre žiakov.
PRIPRAVUJEME
UČEBNICA A PRACOVNÝ ZOŠIT VLASTIVEDA PRE 4. ROČNÍK
Viac informácií nájdete tu |
Nové na fóre
Ďakujem za promptnú odpoveď.
A nie je potrebné DPŠ ani rozširujúce?
Ďakujem za odpoveď pani Pavlíková, dopĺňam teda:
Od šk roka 2014/2015 som vyučovala jeden deň v týždni popri 5ročniku VŠ. Od šk.roku 2015/2016 som nastúpila na plný...
Dobrý deň,
ospravedlňujem sa, ale ja nič iné ako metodické usmernenie ministerstva školstva nemám k dispozícii.