Drucker: EÚ nechce regulovať mobilné telefóny v školách

25.11.2024
Prevádzka školy

Minister otvoril aj tému umelej inteligencie, ktorá predstavuje výzvy z hľadiska konkurencieschopnosti.
Tomáš Drucker.

Témou bolo aj používanie mobilných telefónov v školách. Drucker uviedol, že členské krajiny vidia, že ich používanie, hlavne v základných školách, vytvára problémy pri sústredení a výkonnosti žiakov. Niektoré štáty vrátane Slovenska už zaviedli zákaz ich používania, v Maďarsku to platí až po maturitné ročníky.
       
"Tá diskusia je neformálna a opretá o dáta. Asi by žiadna krajina neprijala, aby sme aj túto vec dávali regulovať. Ale Únia je dobrá platforma na to, by sme si vymieňali skúsenosti, dáta a informácie, diskutovali a vedeli sa navzájom inšpirovať," dodal.
        
Údaje OECD podľa neho naznačili, že najsilnejším motívom pre zákaz mobilných telefónov v školách je strata koncentrácie detí či oslabenie sociálnych interakcií počas prestávok. Dáta potvrdili aj lepšiu výkonnosť detí v školách, kde sa mobilné telefóny nepoužívali.
        

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte