7. ročník • ZMIEŠANÉ TESTY • ZMIEŠANÝ TEST

7. ročník • ZMIEŠANÉ TESTY • ZMIEŠANÝ TEST

Ak niekto prirovnáva Jaguar k šelme alebo britskému aristokratovi, je to hlúpe a stokrát obohrané klišé. Náš testovaný Jaguar XF kombi, presnejšie Sportbrake, šelmou určite nebol – to by sme si o relatívne veľkom aute so štvorvalcovým dieslom pod kapotou napísať netrúfl i. Ak, tak nanajvýš skrotenou.

Na druhej strane, v rámci svojej triedy je určite najelegantnejším kombíkom. A aj keď šelmou nie je, 163 koní, respektíve 120 kW, nie je zlý výkon. Motor dokáže rozhýbať Jaguar až na dvestokilometrovú rýchlosť, hoci treba priznať, že žiadnym trhačom asfaltu nie je a ani osemstupňová automatická prevodovka nepatrí k najrýchlejším a bude vyhovovať skôr šoférom, ktorí si chcú užiť pokojnú a luxusnú jazdu. A na tú je testovaný Jaguar naozaj expert. Aj pri rýchlostiach za hranicou diaľničného limitu je auto mimoriadne tiché a predovšetkým pohodlné. Jazdný komfort je vôbec jednou z jeho najsilnejších stránok, prejazd menšími nerovnosťami v ňom takmer vôbec nepocítite. Pritom je v zákrutách isté a správa sa predvídateľne. Priemerná spotreba udávaná výrobcom možno vyznieva trochu optimisticky, no s autom sa dá jazdiť s dlhodobým priemerom na hranici šiestich litrov.

Interiér je priestranný, čo platí aj o sedení vzadu, a spracovaný naozaj luxusne. Už v základe sú sedadlá v kombinácii látky a kože, automatická dvojzónová klimatizácia, xenónové svetlomety, tempomat, špičkové audio a množstvo drevených, kožených a chrómovaných dekoratívnych prvkov. Dôraz sa kladie aj na detaily – napríklad pri vypnutí motora sa kruhový ovládač automatickej prevodovky efektne zasunie do stredového tunela a spolu s ním sa zatvoria aj všetky klimatizačné výduchy. Kufor je síce oproti konkurencii o niečo menší, no 550 litrov by malo stačiť každému.

Jaguar XF kombi je naozaj pekný, no s testovaným motorom bude vyhovovať skôr pokojnejším šoférom. Oproti nemeckej konkurencii môže zabodovať aj dobrou cenou, slušnou výbavou v základe a v neposlednom rade aj výraznou charizmou.

Klišé
A je podstatné meno, ktoré sa skloňuje podľa vzoru srdce.
B je nesklonné podstatné meno.
C je podstatné meno, ktoré sa skloňuje podľa vzoru vysvedčenie.
D ani jedna z možností nie je správna


V prvej vete ukážky 1 je
A násobná číslovka.
B základná číslovka.
C radová číslovka.
D neurčitá číslovka.


Slovo nanajvýš je
A 3. stupeň príslovky vysoko.
B 3. stupeň prídavného mena vysoký.
C príslovka spôsobu.
D 3. stupeň príslovky navyše.


Jaguár XF je určený pre
A
vodičov jazdiacich veľmi rýchlo.
B skúsených a dlhoročných vodičov.
C vodičov obľubujúcich športovú jazdu.
D vodičov vyznávajúcich prepychovú jazdu.


Jaguár XF je určený pre
A vodičov jazdiacich veľmi rýchlo.
B skúsených a dlhoročných vodičov.
C vodičov obľubujúcich športovú jazdu.
D vodičov vyznávajúcich prepychovú jazdu.

Stiahnite si dokument