Objem peňazí na činnosť ŠKD určí počet žiakov do 5. ročníka
Novelu vládneho nariadenia v tomto znení schválil kabinet na svojom stredajšom (13.12.) zasadnutí.
Podielové dane zabezpečujúce financovanie činnosti školských klubov detí (ŠKD) sa od 1. januára 2018 budú rozdeľovať počtu žiakov nultého až piateho ročníka a nie podľa počtu všetkých žiakov základných škôl zriadených na území obce. Novelu vládneho nariadenia v tomto znení schválil kabinet na svojom stredajšom (13.12.) zasadnutí.
"Zmena reaguje na problémy obcí pri financovaní činnosti školských klubov detí z dôvodu nedostatku pridelených finančných prostriedkov. Ide o školy zriadené obcou, v ktorých školské kluby detí navštevuje viac ako 50 percent žiakov školy," ozrejmilo Ministerstvo financií (MF) SR.
"Podielové dane pre obce na činnosť školského klubu detí sa rozdelia na základe počtu prijatých detí, pričom kritériom budú žiaci nultého až piateho ročníka základnej školy, ktorí sú najpočetnejšou skupinou, ktorá navštevuje školský klub," dodalo. Rezort pripomenul, že v tomto znení platí do 1. septembra 2017 aj novela zákona o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.