Dobrý deň, chcem sa informovať, či začínajúci učiteľ, ktorý je zaradený do adaptačného vzdelávania má nárok na započítanie započítateľnej praxe v pomere 2/3 z celkovej praxe? Ďakujem
Št, 10/15/2015 - 12:02
#1
Začínajúci učiteľ
Určiť započítanú prax zamestnancovi je plne v kompetencii zamestnávateľa. Ak ide o pedagogického zamestnanca, plne sa započítava tzv. odborná, t. j pedagogická prax. Ostatnú prax započíta zamestnávateľ v súlade s § 6 zákona č. 553/2003 Z. z. Na započítanie ostatnej praxe v pomere 2/3 nie je právny nárok, ale ak zamestnávateľ usúdi, že Vám ju započíta v pomere 2/3, je to možné. Aj začínajúci pedagogický zamestnanec zaradený do adaptačného vzdelávania môže mať započítanú prax niekoľko rokov.
Rada by som sa opýtala, či ako začínajúci učiteľ môžem zbierať kredity a zapojiť sa do kontinuálneho vzdelávania. Ďakujem za odpoveď.
Kontinuálne vzdelávanie je uvedené v šiestej časti od § 35 do § 45 zákona č. 317/2009 Z. z. Aj adaptačné vzdelávanie je druh kontinuálneho vzdelávania, ktorým začínajúci pedagogický zamestnanec získava profesijné kompetencie pre výkon svojej činnosti. Po ukončení adaptačného vzdelávania je pedagogický zamestnanec zaradený do kariérového stupňa samostatný pedagogický zamestnanec. Až potom by si mal zdokonaľovať a rozširovať svoje profesijné kompetencie. V § 35 ods. 9 zákona č. 317/2009 Z. z. je uvedené, že na kontinuálne vzdelávanie možno prijať pedagogického zamestnanca až po absolvovaní šiestich mesiacov pedagogicjej činnosti.
Dobrý deň, p. Pavlíková,
prosím Vás, stále platí, že po absolvovaní šiestich mesiacov pedagogickej praxe sa môže kvalifikovaný učiteľ začleniť do kontinuálneho vzdelávania a zbierať kredity, pričom po dosiahnutí potrebného počtu kreditov (30) bude učiteľovi uznaný 6-percentný kreditový príplatok? Bolo mi povedané, že na zbieranie kreditov potrebujem minimálne 5 rokov pedagogickej praxe, čo je v rozpore s informáciami, ktoré som sa dozvedela na tejto stránke. Vopred ďakujem za info.
Na Vašu otázku je odpoveď 08/30/2017 - 18.52. Kontinuálne vzdelávanie je uvedené v šiestej časti od § 35 do § 45 zákona č. 317/2009 Z. z. Aj adaptačné vzdelávanie je druh kontinuálneho vzdelávania, ktorým začínajúci pedagogický zamestnanec získava profesijné kompetencie pre výkon svojej činnosti. Po ukončení adaptačného vzdelávania je pedagogický zamestnanec zaradený do kariérového stupňa samostatný pedagogický zamestnanec. Až potom by si mal zdokonaľovať a rozširovať svoje profesijné kompetencie. V § 35 ods. 9 zákona č. 317/2009 Z. z. je uvedené, že na kontinuálne vzdelávanie (s výnimkou adaptačného vzdelávania) možno prijať pedagogického zamestnanca až po absolvovaní šiestich mesiacov pedagogickej činnosti. Rozpor v odpovediach nie je na mojej strane ani na stránke školského portálu.