Vedenie registratúry a správy dokumentov vzniknutých z činnosti školskej jedálne

Dôležité informácie ohľadom registratúry a správy dokumentov, kotré vznikajú z činností školskej jedálne, nájdete v článku v najnovšej aktualizácii publikácie Školská jedáleň. Poďte si prečítať, ako je definovaný pojem registratúry a kto je jej pôvodcom.

 

1. Registratúra a jej správa

 

Registratúra je súbor všetkých dokumentov, ktoré pochádzajú z činnosti právnickej alebo fyzickej osoby. Tvoria ju všetky dokumenty:

  • organizácii doručené,
  • vytvorené organizáciou ako reakcia na podnety zvonku,
  • vytvorené organizáciou z vlastného podnetu,
  • ako aj všetky osobitné agendy (napr. účtovná, výrobná, právna, obchodná, personálna a pod.).

 

Kto je pôvodcom registratúry?

Pôvodcom registratúry je fyzická alebo právnická osoba, z ktorej činnosti vznikla registratúra. V našom prípade je pôvodcom registratúry konkrétne zariadenie školského stravovania, pretože pri jeho činnosti vznikajú rôzne dokumenty – registratúrne záznamy.  

 

Ak zriaďovateľom zariadenia školského stravovania nie je orgán verejnej správy, zaraďuje sa podľa § 16 ods. 5 zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 266/2015 Z. z. medzi pôvodcov registratúry III. kategórie, z činnosti ktorých nevznikajú registratúrne záznamy s trvalou dokumentárnou hodnotou. Takýto pôvodca registratúry nemusí vypracovať ani registratúrny poriadok, ani registratúrny plán a z povinnosti zákona o archívoch a registratúrach má podľa citovanej novely zákona výrazné úľavy.

 

Úľavy sa vzťahujú na ZŠS, ktorých zriaďovateľom nie je orgán verejnej moci, čiže neštátnych zriaďovateľov (§ 16 ods. 3 a 4).

 

Správu registratúry definuje zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov ako zabezpečovanie:

  • ...,

 

 

Autor: Mgr. Mária Mrižová, PhD. 

 

Viac si môžete prečítať v publikácii Školská jedáleň, aktualizácia marec 2022.

Zdroj: raabe.sk