Hľadáme obdĺžnik
Júnová aktivita pre deti v MŠ z oblasti matematika a práca s informáciami
Hľadáme obdĺžnik
Vzdelávacia oblasť
Matematika a práca s informáciami
Vzdelávacia podoblasť
Geometria a meranie
Výkonový štandard
• Rozumie týmto pojmom a symbolom: jeden, dva, tri, štyrái, päť, šesť, sedem, osem, deväť, desať, počet, odobrať, pridať, oddeliť, dvojica.
• V obore do 10 určí počítaním po jednej počet objektov v skupine.
• Rozumie pojmom čiara, kruh, štvorec, obdĺžnik, trojuholník, guľa, kocka.
Využíva čiarový pohyb na spájanie bodov do obrazcov, kreslenie obrysov či identifikáciu cesty v obrazci (v bludisku, na jednoduchej mape).
• Využíva čiarový pohyb na spájanie bodov do obrazcov, kreslenie obrysov či identifikáciu cesty v obrazci.
Pokyny na aktivitu:
1. Nájdi predmety, ktoré majú tvar obdĺžnika, a prečiarkni ich.
2. Spočítaj a zapíš počet predmetov obdĺžnikového tvaru do prvého prázdneho okienka v tvare obdĺžnika (pomôcka: zakresliť pomocou bodiek).
3. Nakresli obdĺžniky po vybodkovanej čiare, spočítaj ich.
4. Vyfarbi vláčik tak, aby každý vagón bol inej farby alebo podľa vlastnej fantázie.
5. Ktorý vagón je prvý, druhý? Posledný? Predposledný? Tretí, medzi dvoma farbami?
Pomôcky
• farebné pastelky, ceruzka.