Inšpekcia: Tolerancia k odlišnostiam a spolupatričnosť je u žiakov ZŠ slabá
Ako problémové vidí ŠŠI aj zapojenie pedagogických asistentov (PA).
Tolerancia k odlišnostiam a spolupatričnosť je u žiakov základných škôl (ZŠ) slabá. Vyplýva to zo správy Štátnej školskej inšpekcie (ŠŠI), ktorá na školách posudzovala podmienky inkluzívneho vzdelávania. Vo väčšine škôl našla nerovnosti vo vzdelávaní a rizikové faktory, ktoré ovplyvňujú mieru inklúzie.
"Zarážajúcim zistením je, že až tretina žiakov pociťuje negatívne emócie voči žiakom, ktorí sú 'iní'," uviedla hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská. Z výsledkov inšpekcie vyplynulo, že dve tretiny žiakov poznajú žiaka so špeciálnou výchovno-vzdelávacou potrebou (ŠVVP), no postoje k nim sú odmietavé, málo ústretové a formálne. Až 70,2 percenta žiakov im dokonca nedôveruje.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre