Prajem všetkým pekný deň.
Rada by som zistila ako je to s nadčasovými hodinami v Škole v prírode ak na našej škole máme povolené odchádzať z práce o 13:30. Mám 23hod. úväzok /aj kolegyňa/ a v škole v prírode sme robili každý deň ďalšie aktivity s deťmi po 15 hod do 22 hod. Chápali sme to ako nadčasové hodiny ...
Citujem o čo sme sa s kolegyňou opierali:
Pedagogický zamestnanec – učiteľ, ktorý má základný úväzok 23 hodín týždenne, odpracoval v daný deň 8 alebo 7,5 hod. priamou činnosťou so žiakmi. Ak aj po tomto čase až do večierky vykonával činnosť s deťmi, tieto hodiny sa považujú za prácu nadčas.Vznikne mu toľko hodín nadčasu, koľko hodín odpracuje, napr. od 15:00 do 22:00 hod., t. j. 7 hodín. Za hodinu práce nadčas mu patrí plat za prácu nadčas v súlade s § 19 zákona 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme alebo mu môže byť poskytnuté náhradné voľno.
Naše vedenie v zastúpení pani riaditeľky a zástupkyne nám uznali 2 dni náhradného voľna vysvetlili to že obidve máme z celého týždňa po 15 dozorovaných hodín. Doteraz tomu nechápeme, prečo dozorované... S deťmi /2r.a 3r. ZŠ/sme aktívne pracovali,však malé deti treba zaujať,pripraviť im činnosti . Prosím Vás o vysvetlenie z akého dôvodu to brali ako dozorované hodiny, keď vopred bol schválený týždenný plán,s popisom aktivít.- neboli to hodiny priamej výchovno-vzdelávacej činnosti???
/Pre lepšiu predstavu u nás sa počas hlavných prázdnin na náhradné voľno uplatňuje 7,5 dozoro. hodín ale 5 hodín priamej výchovno-vzdelávacej činnosti./ My sme rátali,že každá dostaneme 3dni náhradného voľna, za 15 nadč.hodín....čo nám bolo aj slovne odsúhlasené... Pri ´predkladaní pracovného výkazu nám 3dni náhradného voľna ako nadčas za školu v prírode boli zamietnuté,lebo za15 doz.hodín máme len nárok na 2 dni.
Bolo toto riešenie udeľovania náhradného voľna správne?
Ďakujem za odpoveď.