MATEMATIKA - SČÍTANIE A ODČÍTANIE - 1. ROČNÍK
MATEMATIKA - SČÍTANIE A ODČÍTANIE - 1. ROČNÍK
Cieľ:
- Osvojovanie vedomostí o sčítaní,odčítaní a rozklade čísel.
Obsahový štandard
- Sčítanie a odčítanie najskôr v obore 1 — 5, neskôr v obore do 10 a v obore do 20 bez prechodu cez základ 10.
- Propedeutika vzťahu medzi sčítaním a odčítaním.
- Sčítanie a odčítanie pomocou zobrazovania.
- Počítanie spamäti v obore do 20 bez prechodu cez základ 10.
- Tvorba príkladov na sčítanie a odčítanie k danej situácii (podnetu).
Výkonový štandard
- Pochopiť a osvojiť si význam a funkciu znakov + (plus) a – (mínus) pri sčítaní a odčítaní čísel.
- Správne používať znaky + (plus) a – (mínus) pri sčítaní a odčítaní čísel.
- Pochopiť vzťah medzi sčítaním a odčítaním.
- Pochopiť súvislosti medzi zložkami počtových výkonov a výsledkom.
- Vedieť vytvoriť k príkladu na sčítanie (odčítanie) zodpovedajúci príklad na odčítanie (sčítanie).
- Sčitovať a odčitovať v obore do 20 pomocou ilustračného obrázka.
- Vedieť spamäti všetky základné spoje sčítania a odčítania v obore do 20 bez prechodu cez základ 10.
- Vedieť utvoriť k adekvátnej situácii (podnetu) príklad na sčítanie a odčítanie v obore do 20 bez prechodu cez základ 10.
Metodické pokyny
- Pri osvojovaní algoritmov sčítania a odčítania je nevyhnutné, aby žiaci narábali s predmetmi, na základe obrázkov vytvárali príklady, využívali grafi cké znázornenia.
- Pri osvojovaní základných spojov môžu využiť klasické kocky Domino, pri ktorých hľadajú daný súčet, napr. nájdi kocku, v ktorej je súčet bodiek 9 a pod.