Šiestak sa učí cez počítač

23.05.2012
Vzdelávanie a výchova

V Základnej škole J. A. Komenského v Čadci našli riešenie, ako pomôcť dlhodobo chýbajúcim žiakom, aby za ostatnými v prebratom učive nezaostali.

Šiestak Ivan Gmuca síce do školy kvôli komplikovanej zlomenine nohy už dlhší čas nechodí, na vyučovaní sa však aktívne zúčastňuje. Dokonca sa aj zapája do odpovedí či skúšania. V Základnej škole J. A. Komenského v Čadci zaviedli pred nedávnom práve kvôli nemu online vyučovanie. Ukázalo sa, že je to veľmi dobrý nápad, plánujú v ňom pokračovať aj v budúcnosti.

Aktívne sa zapája
„V našej škole sme stáli pred problémom výučby dlhodobo chýbajúcich žiakov po úrazoch alebo vážnych chorobách. Nakoľko individuálny učebný plán rieši tento problém iba čiastočne a doučovanie vyučujúcimi v domácom prostredí nepokrýva celé učivo, žiakom pri dlhodobej absencii hrozí množstvo komisionálnych skúšok, samostatné doberanie nahromadeného učiva a dobiehanie zameškaného,“ povedal triedny učiteľ 6. A triedy zo ZŠ J. A. Komenského Vladimír Jurga, ktorého trieda je prvou lastovičkou v spomínanom spôsobe online vyučovania. Žiak je prítomný na vyučovacej hodine, sleduje jej priebeh a pomocou videoprojekcie sa do nej aktívne zapája. Sleduje výklad, odpovedá na učiteľove otázky a pracuje na zadaných úlohách, ktorých riešenie porovnáva so spolužiakmi. „Tento spôsob sa nám ukázal ako veľmi osvedčený. Žiakovi sa nenahromadí toľko učiva, a tým, že sa prostredníctvom monitoru zúčastňuje na hodinách, lepšie učivu porozumie a v neposlednom rade nestráca kontakt so školou i ostatnými spolužiakmi,“ pokračoval učiteľ.

Nestráca kontakt so školou
Takúto možnosť chváli aj sám Ivan Gmuca, ktorý je dlhodobo chýbajúcim žiakom kvôli komplikovanej zlomenine stehennej kosti. Ak by učitelia nevymysleli takýto spôsob vyučovania, hrozili by mu komisionálne skúšky z mnohých predmetov. „Som veľmi rád, že som dostal takúto príležitosť. Aspoň po takom dlhom čase, čo som doma, nezabudnem, ako vyzerá škola a spolužiaci,“ hovorí s úsmevom šiestak Ivan. „Tento spôsob výučby umožňuje aj istý druh komunikácie s kolektívom v triede, žiak má pocit akejsi prítomnosti v škole, čo má dobrý vplyv aj na jeho psychiku a v neposlednom rade má dobrý prehľad o preberanej látke,“ pridala sa k nemu mama, pani Monika Gmucová.

Keďže je online vyučovanie pre dlhodobo chýbajúcich žiakov v čadčianskej škole len novinkou, v súčasnosti „vychytávajú muchy“. Narážajú predovšetkým na technické problémy, tie sa však podľa slov učiteľa dajú postupne prekonať. „Žiak prostredníctvom techniky môže dokonca odpovedať, takže má dostatok známok, aby bol klasifikovaný. Je nám jasné, že videoúčasť na hodine nenahradí ozajstnú prítomnosť žiaka na vyučovaní, ale môžeme mu takto výrazne pomôcť dobehnúť zameškané,“ dodal Jurga.

Zdroj: SITA (Kysucké noviny)

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte