Súťaž Európska značka pre jazyky sa zameriava aj na ich vyučovanie
Národná agentúra programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu spúšťa výzvu na zapojenie sa do súťaže Európska značka pre jazyky.
Jedným z hlavných cieľov tejto iniciatívy je zviditeľnenie a ocenenie inovačných projektov a iniciatív v jazykovom vzdelávaní na všetkých stupňoch vzdelávania. Informuje o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na svojom webe.
Zameriava sa nielen na vyučovanie cudzích jazykov, na výučbu v posunkovom jazyku a Braillovom písme, ale aj na učenie slovenského jazyka pre národnostné menšiny, cudzincov a migrantov. "Európska značka pre jazyky má ďalej za cieľ podporovať, využívať a rozširovať výsledky úspešných projektov a iniciatív na národnej a európskej úrovni, aby slúžili ako príklady dobrej praxe a zdroj inšpirácie a motivácie," uviedol rezort školstva. Iniciatíva sa snaží motivovať žiakov a študentov k učeniu sa cudzích jazykov a inšpirovať učiteľov a lektorov cudzích jazykov využívať nové a inovatívne metódy vzdelávania.
Európske priority súťaže na roky 2023 - 2024 odrážajú politické priority Európskej komisie ako celku.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre