Testovanie
Informácie o celoslovenskom testovaní žiakov 9. ročníka základnej školy v školskom roku 2009/2010
Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) bude v školskom roku 2009/2010 realizovať celoslovenské testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ v zmysle zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v zmysle Legislatíva MŠ SR č. 320/2008 Z. z. o základnej škole.
Celoslovenské externé testovanie bude obsahovať dve jednodňové testovania:
1. certifikačné testovanie,
2. testovanie gramotnosti.
Hlavné certifikačné testovanie sa uskutoční 10. marca 2010 (streda), zúčastnia sa ho len žiaci 9. ročníka ZŠ okrem žiakov s mentálnym postihnutím. Žiaci budú testovaní z matematiky, vyučovacieho jazyka (slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra a ukrajinský jazyk a literatúra) a zo štátneho jazyka (žiaci s vyučovacím jazykom národnostných menšín). Testovanie z maďarského jazyka a literatúry a z ukrajinského jazyka a literatúry sa bude konať po ukončení testovania zo štátneho jazyka.
Náhradné certifikačné testovanie sa uskutoční 30. marca 2010 (utorok), zúčastnia sa ho len tí žiaci, ktorí sa z objektívnych dôvodov nemohli zúčastniť testovania v hlavnom termíne. Náhradné testovanie sa bude realizovať v krajských mestách v školách, ktoré určí príslušný krajský školský úrad v spolupráci s NÚCEM-om.
Testovanie matematickej a čitateľskej gramotnosti sa uskutoční 28. apríla 2010, pričom bude realizované na reprezentatívnom výbere žiakov základných škôl v SR.
Účasť žiakov so zdravotným znevýhodnením (ZZ) na celoslovenskom testovaní bude nasledovná:
- žiaci, ktorí sú dlhodobo alebo často umiestnení z vážnych zdravotných dôvodov (onkologické, psychiatrické, poúrazové, pooperačné stavy a i.) v ZŠ pri zdravotníckych zariadeniach, sa do testovania nezapájajú, a to ani v prípade, ak si podajú prihlášku na strednú školu s maturitným predmetom, ktorý je predmetom testovania,
- žiaci, ktorí sú krátkodobo umiestnení v ZŠ pri zdravotníckych zariadeniach, sa do testovania zapájajú dobrovoľne a testovania sa zúčastnia v kmeňovej škole, ak im to ich zdravotný stav dovolí,
- žiaci, ktorí sa vzdelávajú formou školskej integrácie (začlenenia) podľa individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu a majú úpravu učebných osnov z testovaného predmetu (redukcia učebných osnov), sa do testovania zapájajú dobrovoľne,
- žiaci, ktorí postupujú individuálne vo svojom vzdelávaní, napr. žiak 9. ročníka s dyskalkúliou má úpravu učebných osnov podľa 7. – 8. ročníka, testovanie v danom predmete – matematika neabsolvuje.
Ako pomôcť žiakom pripraviť sa na testovanie, nájdete v našej publikácii Funkčná gramotnosť žiakov 5. a 6. ročníka ZŠ.
Zdroj: minedu.sk
Komentáre