Dobrý deň,
obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc v tomto prípade:
Zamestnanec k nám nastúpil na zastupovanie počas MD, pracovný pomer bol dohodnutý od 01.02.2023 do 31.08.2023 so skúšobnou dobou 3 mesiace. Počas týchto troch mesiacov bol PN 12 dní, OČR 6 dní a 1 deň neodpracovala z dôvodu prekážky v práci. Nakoľko jeho pracovné výkony sú z dôvodu nezáujmu veľmi slabé,
chceli sme využiť možnosť ukončenia PP v skúšobnej dobe nakoľko sa skúšobná doba predĺžila o 19 dní. Zamestnanec však opäť nastúpil na PN (v čase už predĺženej skúšobnej doby o dni PN, OČR a prekážky).
Keď nastúpi po PN chceme s ním ihneď ukončiť pracovný pomer v skúšobnej dobe - s dodržaním lehoty 3 dní. Je náš postup správny?
Ďakujeme za radu
Dobrý deň,
uvažujete správne, ale majte príslušný dokument o skončení pracovného pomeru v skúšobnej dobe nachystaný, aby ste tak mohli urobiť v deň nástupu do zamestnania po ukončení práceneschopnosti. Neviem akú lehotu 3 dni máte na mysli, môžete mu to oznámiť aj počas práceneschopnosti, že po jej skončení, skončí aj pracovný pomer, a to v skúšobnej dobe.
Dobry den,
v roku 2008 som skoncila magisterske studium slovensky jazyk a literatura a pedagogika. Ako je to s mojou kvalifikaciou na ucitelsku poziciu v materskej skole?
Vopred dakujem za odpoved.
Dobrý deň,
na školstvom internáte máme 2 vychováateľky a dve pomocné vychovávateľky. Je potrebné mať
funkciu hlavného vychovávateľa? Žiakov je cca 70. Ďakujem
Dobrý deň,
v organizačnom poriadku máte aj organizačnú schému, tzv. pavúka, kde máte všetky pracovné miesta. Či máte zriadenú funkciu hlavného vychovávateľa alebo vychovávatelia sú organizačne začlenení pod iného vedúceho zamestnanca je na rozhodnutí vedenia školy. Počet žiakov nie je rozhodujúci, rozhodujúci je počet podriadených zamestnancov.
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať, či môžem vykonávať prácu pedagogického asistenta aj po ukončení II. stupňa vysokoškolského vzdelania v odbore učiteľstvo akademických predmetov biológia a geografia.
Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,
na prácu pedagogického asistenta spĺňate kvalifikačné predpoklady a môžete uvedenú činnosť vykonávať.
Dobrý deň, potrebujem informáciu k výkonu vých.poradcu. Mám ukončené Mgr.soc.práca ako aj DPŠ. Pracujem tretí rok na ZŠ ako pedagogický asistent v rámci projektu POP II a na dohodu vykonávam pozíciu soc.pedagóga. Zamestnávateľ má záujem, aby som stala aj naďalej pracovať na týchto nezmenených pozíciach a zároveň zvažuje prideliť mi výchovné poradenstvo s čím som úplne stotožnená. Zháňame info, či môžem z pozície ped.asistenta vykonávať aj výchovného poradcu? Nemusím byť učiteľom na to, aby som mohla vykonávať vých.poradenstvo? Je potrebné absolvovať špec.vzdelávanie na výkon vých poradcu?
Dobrý deň,
pri Vašom rozhodovaní Vám dávam do pozornosti § 5 nariadenia vlády SR č. 201/2019 Z. z. a prílohu č. 5 k uvedenému nariadeniu vlády, kde je stanovený úväzok výchovného poradcu, ak je táto činnosť vykonávaná pedagogickým asistentom. Čo sa týka špecializačného vzdelávania určite je vhodné, ale podľa § 64 ods. 2, 3. bod zákona č. 138/2019 Z.. z. Vám zamestnávateľ neuzná príplatok za profesijný rozvoj podľa § 14e zákona . 553/2003 Z. .z., pretože výchovný poradca z radov pedagogických zamestnancov tam nie je uvedený.