3 príspevky / 0 nový
Posledné pridané
STAFKA
zaradenie Vysoškolského výskumného a pedagogického pracovníka na ZŠ

Dobrý deň pani Pavlíková,

chcela by som Vás veľmi pekne poprosiť o radu pri zaradení zamestnanca, ktorý doteraz pracoval len na VŠ na pozícií výskumný a pedagogický pracovník a ide učiť na Základnú školu, fyziku a techniku. Ukončené má stredná priemyselná škola + Žilinská univerzita : Materiálové Inžinierstvo získal Ing. a tiež ŽU III. stupeň vysokoškolského vzdelania PhD. materiálové inžinierstvo a medzné stavy materiálov. Z Univerzity priniesla doklad o pedagogickej praxi v rámci doktorandského štúdia pôsobila ako pedagóg a to 3 roky. Je možné uznať
aj tomuto zamestnancovi PhD ako 1. atestáciu podľa § 30 ods. 3 zákona č. 138/2019 Z. ? Aj keď nebol nikdy zaradený ako samostatný pedagogický zamestnanec v ZŠ ? / mal iba to doktorandské štúdium o vyučoval na VŠ / Máme za to, že riaditeľ by mohol akceptovať ak má 3 roky pedagogickej praxe, podľa toho par. 30 ods. 3 ale nie je to nárokovateľné.. Je náš postoj správny ? Ak prinesie z fakulty , že jeho ped. prax bola viac ako 9 rokov , mohol by byť zaradený aj ako ped. zamestnanec s druhou atestáciou ? Do tohto obdobia 9 rokov je možné započítať aj materskú a rodičovskú u zamestnankyne. Podľa mňa materská a rodičovské nie je čisto pedagogická prax. Môžete nám poradiť pri jej zaradení ako postupovať správne. Od 01.09. je prijatá na pedagogickéí minimum...DPŠ,´. Ďakujem pekne...

Maria Pavlikova
zaradenie Vysoškolského výskumného a pedagogického pracovníka

Dobrý deň,
ak Vaša budúca zamestnankyňa doniesla doklad o trojročnej praxi na vysokej škole v rámci vysokoškolského vzdelania tretieho stupňa, nemôže Vám doniesť doklad o 9 ročnej pedagogickej praxi. Doba starostlivosti o dieťa nie je vôbec pedagogická prax ani čisto ani nečisto. Prehodnoťte jej zaradenie, nemá ani DPŠ ani adaptačné vzdelávanie, ani zaradenie ako samostatný učiteľ. Zaradenie ako učiteľ s prvou atestáciou bez praxe na základnej škole je na rozhodnutí riaditeľa. Máte overené jeho kvalifikačné predpoklady podľa vyhlášky MŠVVaŠ SR č. 173/2023 Z. z., príloha č. 1, 1. diel ?

Annamari
Zaradenie Vysoškolského výskumného a pedagogického pracovníka

Dobrý deň p. Pavlíková,
mám otázku ohľadom zaradenia učiteľa 2.stup. (BIO, CHEM) ZŠ do platovej triedy.
Vyštudoval MSc. odbor biológia 2015 (vo Veľkej Británii, nostrifikácia uznania diplomu v r. 2016 Magister prírodných vied), PhD. UPJŠ v odbore biológia 2022. Bol prijatý 11.11.2024 s podmienkou 4r. na splnenie kvalif. predpokladov, keďže nemal DPŠ. Zaradený do 6.PT ako zač. ped. zames. V tom čase platil §29 2e) Z. 138/2019, že ped. zames. sa zaradí ako samost. ak vykonával činnosť vysokoškolského učiteľa alebo výskumného pracovníka najmenej päť rokov v študijnom odbore, ktorý súvisí s
1. výkonom pracovnej činnosti v príslušnej kategórii alebo v podkategórii pedagogického
zamestnanca,
2. výkonom pracovnej činnosti v príslušnej kategórii odborného zamestnanca alebo
3. obsahom aprobačných predmetov, ak ide o učiteľa.

Zároveň neexistoval bod 4 §13 Z.č. 138/2019, že netreba DPŠ.

Od 1.1.2025 platí tento bod 4 - Ak ide o učiteľa druhého stupňa základnej školy alebo o učiteľa strednej školy, ktorý najmenej tri roky pôsobil na vysokej škole a získal vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa, nevyžaduje sa absolvovanie doplňujúceho pedagogického štúdia.
Dotyčný ped. zames. doložil doklad, že 4r. pôsobil na VŠ a získal PhD. a zároveň bol vyučujúci predmetov Etológia, Vybrané kapitoly z herpetológie a ekologická etológia.

Dotyčný ped. zames. požaduje, že tým, že od 1.1.2025 nemusí mať DPŠ, je kvalifikovaný ped. zames. a podľa §29 2e) Z. 138/2019, kde mu od 1.1.2025 stačia 3r. vykonávania činnosti vysokoškol. učiteľa, má byť zaradený ako samost. ped. zamest., teda 7.PT, že si nemusí dokončiť adapt. vzdelávanie, ktoré začal pri prijatí do prac. pomeru. A chce byť preradený do 8.PT podľa §30 bod 3a) 1. riaditeľ môže...na základe PhD.

Mám postupovať podľa tých §, ktoré platili pri jeho nástupe, a teda musí si dokončiť aj adapt. vzdelávanie a aj si spraviť DPŠ? Alebo brať do úvahy, že od 1.1.25 nemusí mať DPŠ, teda nech si dokončí adap. vzdelávanie, preradiť ho do 7.PT, a potom, ak mu riaditeľ uzná 1. atestáciu podľa §30 bod 3a) 1., preradiť ho do 8.PT? Alebo tretia možnosť, ho od 1.1.2025 rovno uznať za samost. ped. zames podľa §29 2e)., čiže 7.PT a následne po uznaní riaditeľom do 8.PT?

Trošku som sa v tom zacyklila, dúfam, že mi v tom pomôžete. :)

Prajem pekný deň.