Som zástupkyňou na ZŠ a stretávam sa so žiadosťou kolegov o riešenie disciplíny v triede. Pri rozoberaní problémov polemizujeme s tým, čo je pedagogické a čo nie, čo je morálne a čo nie.
Ako riešite problémy s disciplínou na vašich školách? Alebo ich nemáte?
M.B
Riešime to podobne. Pri opakovaných nedostatkoch v disciplíne, riešime problém cez princíp tzv ,,vyššej moci". Funguje to skôr ako strašiak, žiaci neradi riskujú nepríjemnosti pri stretnutí so zástupcom a tak si správanie držia viac na uzde. Ak učiteľ správne veci nanesie, neznižuje tým svoju autoritu. Nemal by to však zneužívať a zo zástupcu či riaditeľa nevyrábať odkazovač.
U nás to veľmi neradi riešia zást., ako aj r.š., o takých učiteľoch si myslia, že sú neschopní. Najlepšie je, že pri 1 zást. na TEV, TSV so robia žiaci čo chcú, ale je vo vedení školy a tým to hasne.
Všade sú problémy a treba ich riešiť bezodkladne. My toriešime v spolupráci triedny učiteľ - výchovný poradca - zástupca RŠ a prizvaný zákonný zástupca, ktorý je informovaný telefonicky.