Dobrý deň,
chcela by som sa informovať na Mgr., ktorá v roku 2003 získala titul Bc. v odbore vychovávateľstvo, pokračovala však v štúdiu špec. pedagogiky, v ktorom získala aj titul Bc. aj titul Mgr. v odbore špeciálna pedagogika. V roku 2015 získala Certifikát cez národný projekt Zvýšenie kvalifikácie učiteľov telesnej a športovej výchovy - Telesná výchova na primárnom stupni vzdelávania a zvyšovanie záujmu detí o pohybové a športové k čomu získala aj Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania s počtom kreditov 25 a v roku 2014 absolvovala aktualizačné vzdelávanie s názvom: Plávanie v školskej telesnej a športovej výchove s počtom kreditov 8. Chcem sa teda opýtať - ak táto Mgr. začne v novom školskom roku učiť na 1. stupni ZŠ telesnú výchovu s počtom vyučovacích hodín 8 a plávanie tiež s počtom vyučovacích hodín 8 môžeme ju na základe týchto získaných osvedčení a vzdelania považovať za kvalifikovanú pre vyučovanie na 1. stupni ZŠ alebo ju zaradíme ako nekvalifikovanú pokiaľ si nedoplní kvalifikáciu pre 1. stupeň ZŠ?
Ďakujem.
Ut, 06/21/2016 - 10:26
#1
Posúdenie kvalifikovanosti
Kvalifikačné predpoklady a kvalifikačné požiadavky na výchovno-vzdelávaciu činnosť na jednotlivých typoch a druhoch škôl sú uvedené vo vyhláške MŠ SR č. 437/2009 Z. z., príloha č. 1. Na vyučovanie na prvom stupni základnej školy v časti III. Pani učiteľka nie je kvalifikovaná na vyučovanie na prvom stupni a ani na vyučovanie predmetu telesná výchova. Kontinuálnym vzdelaním si pedagogickí zamestnanci zvyšujú, prehlbujú a zdokonaľujú svoju kvalifikáciu. Odbor špeciálna pedagogika pravdepodobne nie je učiteľský smer, ale uviedli ste to len okrajovo, takže neviem to posúdiť inak.
Dobrý deň,
ak to môžem upresniť - získala Mgr. titul v odbore 1.1.6. špeciálna pedagogika - ja sa neviem nikde dopátrať, či je to učiteľský smer - štátnu skúšku má z predmetov pedagogika mentálne postihnutých II., pedagogika zrakovo postihnutých, pedagogika telesne postihnutých, špeciálne didaktiky predmetov špeciálnych ZŠ, špeciálnopedagogické poradenstvo a služby a špeciálnopedagogická diagnostika a prognostika. V obsahu študijného programu je však uvedené, že študijné programy 2. stupňa VŠ štúdia so štandardnou dĺžkou 2 roky sa tvoria kombináciou dvoch učiteľských špecialnopedagogických zameraní - je mi jasné, že je kvalifikovaná na vyučovanie na špeciálnej škole ale chcem sa uistiť - môže vyučovať na I. stupni základnej školy v bežnej triede len ako nekvalifikovaná pokiaľ si nedoplní pedagogickú spôsobilosť pre 1-4?
Špeciálna pedagogika v odbore 1.1.6 a vykonané štátne skúšky oprávňujú Vašu zamestnankyňu kvalifikovane vyučovať v špeciálnej triede a v špeciálnej škole a tiež vykonávať činnosť odborného zamestnanca - špeciálneho pedagóga. Na výchovno-vzdelávaciu činnosť na bežnej základnej škole nie je kvalifikovaná a nie je kvalifikovaná ani na vyučovanie predmetu telesná výchova.