Samosprávne kraje žiadajú novelu vyhlášky o určovaní počtov žiakov SŠ
Zástupcovia odborov školstva ôsmich samosprávnych krajov Slovenska žiadajú ministerstvo školstva o novelizáciu vyhlášky o určovaní počtu žiakov prvých ročníkov na stredných školách.
Cieľom by malo byť odstrániť problémy, s ktorými kraje zápasili pri aplikácii tejto vyhlášky účinnej od polovice septembra 2018.
"Samozrejme, zástupcovia samosprávnych krajov podávajú ministerstvu školstva pomocnú ruku pri novelizácii aj pri verifikácii údajov, ktoré sú potrebné pre aplikáciu vyhlášky," uviedla po spoločnom rokovaní v Košiciach predstaviteľka sekcie školstva v Združení samosprávnych krajov SK8 Daniela Hilčíková. Ako ďalej informovala, z ministerstva im stále neprišla odpoveď na list z 21. novembra 2018 so spoločným stanoviskom týkajúcim sa danej vyhlášky.
Samosprávne kraje taktiež vyzývajú rezort školstva na spoločné rokovanie k problematike určovania počtu prvákov pre školský rok 2019/2020. Stať by sa tak malo tento mesiac, ešte pred posudzovaním žiadostí, ktoré ministerstvu zaslali zriaďovatelia stredných škôl nespokojní s počtami prvákov, o ktorých v novembri rozhodli samosprávne kraje.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre