Čo hovoria prieskumy o jazykovej pripravenosti
Viac ako polovica študentov vysokých škôl sa takmer vôbec neučí odborne komunikovať v anglickom alebo inom svetovom jazyku.
Tretina z nich sa v tomto smere rozvíja len na malej časti predmetov. Uvádzajú to výsledky prieskumu študentskej spokojnosti, ktorý na vzorke 20-tisíc študentov vysokých škôl realizovala v minulom roku Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo (SAAVŠ). Znalosť cudzích jazykov, najčastejšie angličtiny, je pritom jednou z kľúčových požiadaviek zamestnávateľov na absolventov, čo podľa SAAVŠ potvrdzuje aj analýza portálu Profesia.sk. Ovládanie anglického jazyka na rôznej úrovni deklaruje až 96,7 percenta absolventov vysokých škôl, uvádza prieskum v rámci analýzy „Kvalita absolventov z hľadiska zamestnávateľov“, ktorú si minulý rok nechala vypracovať Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení (AZZZ). Úroveň znalostí respondenti udávali zväčša na úrovni B2 (34,5percenta absolventov) a B1 (23,9percenta).
Druhým najčastejším jazykom je nemčina, v prieskume AZZZ ju uviedlo 67,1 percenta respondentov. Až 23,3 percenta z nich ju však ovláda iba na základnej úrovni A1. Úroveň A2 uviedlo 10,9 percenta a úroveň B2 len 7,7 percenta.
Zdroj: KORZÁR, košický denník
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre