Matematika
Ako učiteľka matematiky (už na dôchodku) by som rada napísala svoj názor k tejto problematike. Áno, s nadpisom súhlasím, ale takéto farebné leporelo, ktoré často odpútava pozornosť detí od podstaty, nepovažujem za najdôležitejšiu pomôcku na tejto ceste. Deťom by určite stačili jednoduché učebnice a ČISTÉ zošity (nie predpripravené pracovné listy) a veľa veľa rôznych stavebníc a iných vhodných pomôcok (možno aj vlastnoručne vyrobených). Ony musia tú matematiku omakať vlastnými rúčkami a vlastnými rúčkami svoj objav nakresliť či poznačiť na čistý papier, vytvoriť príklad, reťazovku, narysovať tabuľku, poskladať útvar alebo stavbu. Hľadať rôzne cesty a porovnávať ich, vysloviť svoj názor a obhajovať ho, nájsť prípadné chyby a opraviť ich, prijať názor iného. Deti by mali za našej asistencie a pod našim odborným vedením samé objavovať nové poznatky. Ja som mala šťastie na výborných učiteľov. Stále mám pred očami moje prvé farebné drevené paličky z prvej triedy a postupne všetky učené pomôcky na hodinách matematiky. Kabinety v mojej škole boli plné rôznych sád , s ktorými sme pracovali vo dvojici alebo samostatne. Veľmi to pomáhalo hlavne slabším žiakom. Toto platí pre všetky predmety. Charles Farrar Browne povedal, citujem: Priemerný učiteľ rozpráva, dobrý vysvetľuje, výborný ukazuje a najlepší inšpiruje.
Komentáre