Dobrý deň,
nastúpila k nám nová pani učiteľka na gymnázium. Počas doktorandského štúdia učila 3 roky na vysokej škole a po jeho ukončení získala titul PhD. Viem, že podľa zákona musí byť prax 5 rokov, aby mohol byť uznaný kariérový stupeň pedagogický zamestnanec s I.atestáciou. Len zákon pojednáva o rigoróznej skúške. A tak by som sa chcela uistiť, či uvažujem správne, že našej zamestnankyni nárok na zvýšenie kariérovej pozície nevznikne ani po 5 rokoch praxe, nakoľko robila dizertačnú prácu a nie rigoróznu.
Ďakujem pekne za odpoveď.
Pi, 09/29/2023 - 10:50
#1
PhD. a platová trieda
Dobrý deň,
Vaša učiteľka má vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa, čo je niečo iné ako rigorózna skúška. Správne uvažujete, je to uvedené v § 30 ods. 1 písm. c), bod 3 zákona č. 138/2019 Z. z. Skúste pouvažovať nad § 30 ods. 3 písm. a) uvedeného zákona.
Dobrý deň,
ďakujem za odpoveď aj upozornenie na § 30 ods.3 písm. a). Posuniem túto možnosť na pani riaditeľku. Ak by však touto cestou nechcela ísť, tak by mala byť zaradená do kariérového stupňa začínajúci pedagogický zamestnanec?
Od 9/2020 do 8/2023 má potvrdené VŠ, že počas doktorandského štúdia vykonávala pedagogickú činnosť pravidelnou činnosťou podľa rozvrhu a v roku 2021 ukončila doplňujúce pedagogické štúdium pre získanie kvalifikačných predpokladov na výkon činnosti učiteľa.
Podľa § 29 ods.2 písm. e) by musela učiť minimálne 5 rokov, aby mohla byť samostatný pedagogický zamestnanec. Tak mi vychádza, že má byť začínajúca, alebo podľa Vašej odpovede po uvážení pani riaditeľky môže byť učiteľ s I. atestáciou? Čo je dosť zásadný rozdiel a nie je som si tým úplne istá, či som to správne pochopila.
Ďakujem.
Dobrý deň,
áno, chápete to správne. Ja by som sa priklonila k zaradeniu ako začínajúca učiteľka a po úspešnom ukončení adaptačného vzdelávania, ktoré nemusí trvať rok, do kariérového stupňa samostatná. So zaradením podľa § 30 ods. 3, písm. a) zákona č. 138/2019 Z. z. by som počkala aspoň ďalší rok, kým sa osvedčí. Prax na vysokej škole nie je pedagogická prax.