Odborník: Prevencia šikany je pri žiakoch zameraná aj na vnímanie agresora a obete
Pri žiakoch je prevencia šikany zameraná aj na vnímanie a rozlišovanie toho, kto je agresor a obeť.
Pre TASR to v súvislosti s problematikou šikany uviedol odborník na jej prevenciu Peter Lengyel.
"V zásade ide o to, aby deti vedeli existovať tak, že neubližujú iným a v prípade, že to vidia alebo cítia, aby vedeli zakročiť," vysvetlil Lengyel. V rámci prevencie by mali deti vnímať, aké správanie môže mať znaky šikanovania a v akom prípade sú aj ony súčasťou šikany, či už v pozícii agresora, obete alebo účastníka.
Odborník poukázal, že šikana môže mať rôzne formy, či už fyzické, psychické, bezprostredné, virtuálne, priame alebo nepriame. "Môžeme si to ilustrovať na vyčleňovaní. Vyčleňovať môžu deti tak, že vždy spolužiaka odstrčia. To je priame. Vyčleňovať ho môžu aj zo skupiny na sociálnej sieti. Vtedy je to kyberšikana," priblížil Lengyel.
Zdroj: skolske.sk
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre