Inšpekcia: Skoro polovica úloh z literatúry na prijímacích skúškach nebola v poriadku
Na zlepšenie situácie vydala Štátna školská inšpekcia odporúčania vrátane lepšieho vzdelávania pre pedagogických zamestnancov v oblasti tvorby testov.
Takmer polovica úloh z literatúry na prijímacích skúškach na gymnáziá a stredné školy nezodpovedala vzdelávacím štandardom. Odhalila to Štátna školská inšpekcia (ŠŠI), ktorá skontrolovala desať gymnázií a 13 stredných odborných škôl (SOŠ). TASR o tom informovali zo ŠŠI.
"Na základe našich zistení musím konštatovať, že prijímacie skúšky zo slovenského jazyka a literatúry boli náročnejšie ako matematika, pričom na gymnáziách boli na prijímacích skúškach kladené vyššie nároky ako na SOŠ," povedala hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.
Priblížila, že v 80 percentách gymnázií a dvoch tretinách SOŠ boli overované vedomosti zo slovenčiny nad rámec vzdelávacieho štandardu. V predmete slovenský jazyk a literatúra posúdili 1443 testových položiek, pričom 190 z nich nezodpovedalo vzdelávacím štandardom. Takmer polovica zo všetkých úloh v nesúlade sa vyskytla v otázkach z literatúry.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre