Dobrý deň, potrebujem vysvetlenie ohľadne priamej a nepriamej výchovnej činnosti. Chcem vedieť či sa na našej škole tieto dva termíny dobre vysvetľujú a správne chápu.
Uvediem príklady, aj keď na začiatku chcem uviesť, že za priamu činnosť si vytvárame náhradné voľno a za nepriamu nie.
Prvý príklad:
V júny ochorela pani učiteľka a zastupovala som celý posledný týždeň za tohto vyučujúceho 1. ročníka, avšak pracovala som bez nároku na náhradné voľno, pretože mi ho neuznali. Doobeda som odsuplovala 4 vyučovacie hodiny od 8,00h do 11,35hod a poobede som pokračovala v mojom úväzku do 16,30hod. Bolo mi povedané, že doobeda som nevykonávala priamu vých. činnosť, lebo v poslednom týždni sú triednicke práce, hry v prírode, výlety...
Druhý príklad uvádzam suplovanie za pani učiteľku, ktorá chýbala dve vyuč. hodiny mala LV a deti v tomto čase mali kultúrne predstavenie v telocvični s kúzelníkom, kde som zastupovala ich pani učiteľku dve hodiny doobeda, opäť prvý ročník. Ani v tomto prípade mi nebolo uznané náhradné voľno za odsuplované hodiny, pretože podľa ich vysvetlenia to nie je priama výchovná činnosť. To isté sa opakuje, keď som s deťmi na korčuliarskom kurze, plaveckom kurze, idem s nimi do divadla atď Nikdy mi náhradné voľno nie je uznané.
V opačnom garde, keď učiteľ zastupuje za vychovávateľa, má vždy náhradné voľno, rovnako ak supluje keď ideme do kina, divadla, ako aj suplovanie v posledný júnový týždeň. Je to správne??? Ďakujem vopred za odpoveď.
So, 12/14/2024 - 19:41
#1
Priama a nepriama činnosť
Dobrý deň,
priamu a nepriamu pracovnú činnosť máte mať upravenú vo vnútornom predpise, rovnako aj nadčasy a poskytovanie platu alebo náhradného voľna za nadčasové hodiny. Jedná sa čiastočne o metodickú činnosť, ale aj riadiacu činnosť Vášho vedenia školy, do ktorého nie som kompetentná zasahovať. Skúste sa obrátiť na štátnu školskú inšpekciu.