Slovenská únia špeciálnych a inkluzívnych pedagógov navrhuje zmeniť systém známkovania na trojstupňový model

03.02.2025
Vzdelávanie a výchova

Ako doplnila podpredsedníčka únie Hana Černická, motivácia detí učiť sa často vychádza zo známky, čo podľa jej slov nepovažujú za adekvátne a zmysluplné pre neskoršie zaradenie sa do pracovného života.

Slovenská únia špeciálnych a inkluzívnych pedagógov (SÚŠIP) navrhuje zmeniť systém známkovania žiakov na trojstupňový model. Ten poskytuje informáciu, s akou úrovňou vedomostí prechádza žiak do ďalšieho ročníka. Vedomosti môžu byť štandardné, nadštandardné alebo blížiace sa k štandardu. Toto hodnotenie je pritom nevyhnutné doplniť aj slovným hodnotením. TASR o tom informovali zo SÚŠIP.
        
"Je po polročných vysvedčeniach. Pre mnohé deti, rodičov, ale aj pre pedagógov je to obdobie stresu či pocitu neprimerane ohodnotenej práce za prvý polrok školského roka. Špecificky sú známky neraz neobjektívnym ohodnotením práve pre deti, ktoré majú špeciálne potreby," uviedla predsedníčka SÚŠIP Svetlana Síthová.
        

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte