Prevenciou ochorení škôlkarov je hygiena, očkovanie a otužovanie
Najúčinnejšou prevenciou chorôb v škôlkach je dodržiavanie hygienických návykov, očkovanie a otužovanie detí.
Najúčinnejšou prevenciou chorôb v škôlkach je dodržiavanie hygienických návykov, očkovanie a otužovanie detí. Do kolektívu by nemali chodiť nedoliečené. "Majú inú bakteriálnu flóru ako dospelí a zároveň nedostatočne vyvinutý imunitný systém. Preto sú, pokiaľ ide o infekčné ochorenia, najrizikovejšou skupinou," vysvetlila Jana Hamade, vedúca sekcie ochrany a podpory zdravia Úradu verejného zdravotníctva SR.
Malé deti podľa jej slov je veľmi ťažké uchrániť pred chorobami, stále na niečo siahajú, takže v kolektíve sa infekčné ochorenia rozšíria ľahko. "Po nástupe do škôlky si musí detský organizmus na bakteriálnu flóru v danom kolektíve zvyknúť a získať odolnosť voči určitým patogénom. Postupne priebeh ochorení nie je taký závažný a počet chorých detí klesá," priblížila Hamade. Upozornila však na stúpajúci počet nezaočkovaných detí v dôsledku antivakcinačných aktivít. "Očkovanie je najúčinnejší prostriedok, ako znížiť počet ochorení v detskej populácii," pripomenula.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre