Psychologička: Psychicky náročné predmety v škole sa majú striedať s nenáročnými

24.10.2022
Vzdelávanie a výchova

Psychologička Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Eva Smiková zároveň uviedla, že pracovný výkon ráno stúpa a kulminuje okolo 10.00 až 11.00 h, čo je zhruba tretia vyučovacia hodina.

Psychicky náročné predmety v rozvrhu hodín v škole sa majú striedať s predmetmi menej náročnými či nenáročnými. Pre TASR to uviedla psychologička Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Eva Smiková. 



Pri tvorbe rozvrhu by sa malo podľa nej pamätať na to, že je potrebné rešpektovať zmeny výkonnosti organizmu žiakov, ktoré podliehajú dennému a týždňovému biologickému rytmu organizmu. "V rámci vyučovacieho dňa sa náročná psychická práca má zaradiť do času najvyššej psychickej výkonnosti (medzi 9.00 a 11.00 h) a psychicky nenáročné predmety v čase nižšej psychickej výkonnosti, teda na koniec vyučovacieho dňa," informovala Smiková. Zároveň uviedla, že pracovný výkon ráno stúpa a kulminuje okolo 10.00 až 11.00 h, čo je zhruba tretia vyučovacia hodina. Najväčší pokles výkonnosti je medzi 12.00 až 13.00 h.

 

 

Zdroj: skolske.sk

Chcete si prečítať článok až do konca?

Nás si nemusíte predplácať, stačí sa prihlásiť a čítate ZADARMO!

Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:

  • denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
  • informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
  • kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
  • námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
  • odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
  • prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
  • ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
  • aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
  • súťaže o zaujímavé ceny,
  • prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte