Psychologička: Psychicky náročné predmety v škole sa majú striedať s nenáročnými
Psychologička Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Eva Smiková zároveň uviedla, že pracovný výkon ráno stúpa a kulminuje okolo 10.00 až 11.00 h, čo je zhruba tretia vyučovacia hodina.
Psychicky náročné predmety v rozvrhu hodín v škole sa majú striedať s predmetmi menej náročnými či nenáročnými. Pre TASR to uviedla psychologička Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie Eva Smiková.
Pri tvorbe rozvrhu by sa malo podľa nej pamätať na to, že je potrebné rešpektovať zmeny výkonnosti organizmu žiakov, ktoré podliehajú dennému a týždňovému biologickému rytmu organizmu. "V rámci vyučovacieho dňa sa náročná psychická práca má zaradiť do času najvyššej psychickej výkonnosti (medzi 9.00 a 11.00 h) a psychicky nenáročné predmety v čase nižšej psychickej výkonnosti, teda na koniec vyučovacieho dňa," informovala Smiková. Zároveň uviedla, že pracovný výkon ráno stúpa a kulminuje okolo 10.00 až 11.00 h, čo je zhruba tretia vyučovacia hodina. Najväčší pokles výkonnosti je medzi 12.00 až 13.00 h.
Zdroj: skolske.sk
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre