Rezort navrhuje voľne dostupný digitálny obsah pre školy

24.10.2016
Vzdelávanie a výchova

Nový obsah vzdelávania má byť dostupný cez veľkú ponuku učebných materiálov a učebných zdrojov, vrátane voľne dostupného digitálneho obsahu. Vyplýva to z téz k Národnému programu rozvoja výchovy a vzdelávania.

Ako pre agentúru SITA povedal Milan Ftáčnik z tímu expertov, ktorí sa podieľali na príprave Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania, cieľom je, aby fyzicky tlačené učebnice neboli jediným zdrojom vzdelávacieho obsahu. Po novom by ním mohli byť napríklad aj elektronický kurz na internete či digitálny obsah, ktorý podľa Ftáčnika treba systematicky budovať. Ftáčnik hovorí, že učiteľ by mal mať k dispozícii viac zdrojov, z ktorých si môže pripraviť hodinu.
Cieľom ministerstva je zabezpečovať učebné zdroje a učebné materiály aj v jazykoch národnostných menšín. Majú tak poskytnúť podmienky pre rovnaké predpoklady prospievania žiakov v národnostných školách. Ďalším z cieľov, ktoré ministerstvo uverejnilo v rámci téz k Národnému programu rozvoja výchovy a vzdelávania je to, že štát poskytne školám na zakúpenie učebných materiálov peniaze. Ministerstvo tiež plánuje, aby školy využívali ponuku otvorených vzdelávacích zdrojov a mali voľný prístup k centrálnemu archívu digitálneho vzdelávacieho obsahu. 
Ftáčnik v súvislosti s pripravovanou reformou školstva hovorí, že treba uvoľniť klímu v školách, aby učitelia mali viac priestoru a vzdelávanie si prispôsobili. Upozornil tiež na to, že v súčasnosti je predstavou učiteľov stihnúť odučiť čo najviac obsahu zo svojho predmetu. Ftáčnik sa však prikláňa k názoru, že obsahu by stačilo menej, a naopak sa zasadzuje za viac diskusií v školách, rozvíjanie kritického myslenia a zhodnocovanie toho, čo sa deje okolo nás. Učitelia by podľa neho mali mať čas porozprávať sa s deťmi napríklad aj o súčasnom dianí vo svete. 

Zdroj: Krátené/Spravodajstvo SITA

Kľúčové slová

Komentáre

Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte