Žiaci základných a stredných škôl si prevezmú polročné hodnotenie
Takmer 519.000 žiakov základných škôl a viac ako 222.000 stredoškolákov si v piatok prevezme hodnotenie za prvý polrok školského roka 2024/2025. Celkovo teda vyše 741.000 školákov. Prvé polročné hodnotenie si prevezme aj 62.656 prváčikov základných škôl. Pre TASR to priblížili z Ministerstva školstva, vedy, výskumu a mládeže SR.
“Hodnotenie žiaka sa vykonáva podľa úrovne dosiahnutých výsledkov vo vyučovacom predmete priebežne počas školského roka a súhrnne za prvý polrok a druhý polrok školského roka v súlade so školským vzdelávacím programom príslušnej základnej školy,” uviedol rezort školstva.
Moderné pedagogické prístupy podľa neho ukazujú, že existuje mnoho spôsobov, ako motivovať žiakov k učeniu aj bez tradičných známok.
Podotkol, že zmeny vo vzdelávaní, ktoré prináša kurikulárna reforma, otvárajú školám možnosti, aby žiakom predstavili predmet vyučovacej hodiny čo najbližšie ich osobnej skúsenosti.
“Moderné prístupy k vzdelávaniu sa tiež zameriavajú na poskytovanie zmysluplnej, pozitívnej a podpornej spätnej väzby, ktorá môže byť rovnako, ak nie viac motivujúca,” doplnil.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre