Vzdelávanie dospelých je pre Slovensko výzvou
V dňoch 26. novembra až 2. decembra 2018 sa na Slovensku konal Týždeň celoživotného učenia.
Mnohé z jeho kurzov, seminárov a prednášok sa uskutočnili s podporou EPALE – Elektronickej platformy vzdelávania dospelých v Európe. Táto viacjazyčná otvorená platforma spája komunitu učiteľov, školiteľov, výskumníkov, akademických pracovníkov, tvorcov politík a ostatných odborníkov, ktorí sa venujú vzdelávaniu dospelých v celej Európe.
EPALE je iniciatívou Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre vzdelávanie, mládež, šport a kultúru, ktorá bola spustená v roku 2015. V súčasnosti úlohu slovenskej podpornej služby pre EPALE vykonáva Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV). Medzi podujatia, ktoré EPALE podporilo, patrí odovzdávanie Ceny MŠVVaŠ SR, Veľtrh cvičných firiem 2018, regionálne semináre v Banskej Bystrici, Prešove a Bratislave s názvom EPALE Regio a odborné semináre Nové marketingové nástroje vo vzdelávaní dospelých a Sociálne siete a kultúra. Platforma EPALE je financovaná z programu Erasmus+ prostredníctvom Výkonnej agentúry pre vzdelávanie, audiovizuálny sektor a kultúru.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre