ŠPÚ: Pokračuje príprava pilotného projektu zameraného na komunikáciu
Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) vypracoval harmonogram tréningov komunikačných, prezentačných a mediálnych zručností na základných a stredných školách, ktoré sa budú realizovať v rámci pilotného projektu Komunikácia – cesta k porozumeniu a úspechu v základných a stredných školách v školskom roku 2018/2019. ŠPÚ o tom informuje na svojom webe
"Do spolupráce na projekte, ktorý bude od októbra prebiehať formou tréningov učiteľov, sa prihlásilo 30 základných a stredných škôl a gymnázií z celého Slovenska," uviedol riaditeľ ŠPÚ Ľudovít Hajduk.
Odborná komisia následne vybrala deväť z prihlásených škôl, s ktorými sa dohodla na termínoch, podmienkach a materiálno-technickom vybavení potrebnom pre priebeh tréningových blokov, ktoré sú zamerané na podporu komunikačných, prezentačných a mediálnych zručností učiteľov.
Pilotný projekt k zavedeniu komunikačnej výchovy do škôl a vzdelávacieho systému bude zameraný na výučbu spisovného jazykového prejavu, výber a spracovanie informácií, tvorivé metódy úspešnej prezentácie, ale aj na skupinovú komunikáciu a argumentáciu.
Chcete si prečítať článok až do konca?
Len prihlásení užívatelia môžu využívať všetky benefity Školského portálu:
- denne aktualizované spravodajstvo z oblasti vzdelávania na Slovensku,
- informácie o pripravovaných odborných konferenciách a bezplatných školeniach pre pedagógov,
- kaleidoskop prírodných vied – tematicky zamerané aktivity na stiahnutie pre učiteľov ZŠ prírodovedných predmetov,
- námety na edukačné aktivity na stiahnutie pre materské školy v súlade so ŠVP pre MŠ,
- odborné články na špecifické témy od Ing. Jarmily Belešovej, odborníčky v oblasti personalistiky pre školy,
- prehľady aktualizovaných správ pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení,
- ukážkové testy na stiahnutie zo slovenského jazyka a literatúry pre 2. stupeň ZŠ,
- aktivity na stiahnutie pre žiakov so špecifickými poruchami učenia,
- súťaže o zaujímavé ceny,
- prístup do fóra – možnosť diskusie s kolegami-pedagógmi.
Komentáre